torstai 8. joulukuuta 2016

16 days until Christmas

5. Ylpeydenaihe vuodelle
Instagramin puolella oon postannut tästä asiasta jo joskus keväällä. Tosiaan, toukokuussa 2015 muutin pienissä määrin omia ruokailutottumuksia ja päivärytmiä. Vuoden jälkeen (toukokuussa 2016) tuli todettua, että painoa on pudonnut -20kg. Tällä hetkellä lukema näyttää -30kg, enkä vois olla ylpeämpi itestäni.

Muistan sen oman kielteisen asenteen joskus aiemmin, kun aattelin et painon pudottaminen ei onnistu mitenkään ja että sen eteen pitäis työskennellä aivan järettömästi - tyyliin jättää ruoat minimiin ja urheilla vähintään joka toinen päivä. Todellisuudessa miulle riitti ruokarytmin säännöllistäminen ja annoskokojen pienentäminen, kevyempien tuotteiden valitseminen ja hiljalleen liikunnan lisääminen (elo/syyskuusta 2015 eteenpäin).

Vaikka omasta peilikuvasta on edelleen toisinaan vaikea nähä muutoksia, huomaan muita juttuja. En oo niin väsyny kuin mitä joskus ennen olin, tuntuu että oon aidosti tehokas ja jaksan paremmin. I'm feeling really good now!




6. Itsenäisyyspäivä
Myöhään nukkuminen ilman herätyskellon soittoa.
Ei kiire mihinkään, himassa jammailua.
Frendit-maratoni.
Kirpsakka ulkoilma.
Oonan luona järetön ruokaähky ja Linnan juhlat.


7. Vinkkejä jaksamiseen
Vähän samaa teemaa kuin 5. kohta. Kun syksyllä alotettiin amk-opinnot, meille listattiin asioita, joita kannattaa huomioida opintojen ohella oman jaksamisen kannalta. Niistä muutamia on esimerkiks unen merkitys, tasapaino koulun/työn ja vapaa-ajan välillä sekä oman ajan muistaminen.
Ite ajattelen henkilökohtaisesti, että liikunta ja ulkona oleminen vaikuttaa merkittävästi. Myös ruoka ja syöminen on tärkeetä.
Kukaan muu ei voi määritellä sitä, miltä toisesta tuntuu. Jos tiedostaa olevansa väsynyt eikä jaksais lähteä minnekään, on ihan ok viettää aikaa itekseen. Miun mielestä tärkeintä on se, että tekee silleen mikä tuntuu itelleen parhaalta.

8. Kodin jouluiset yksityiskohdat

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti